Kenapa perlu rukuk bro ??

Ehem.. ehem... tazkirah isyak ea...


Ada seorang member aku... Apis yang sibuk menelan biskut oreo cicah vico terkejut baq hang...

Tiba2 Zack mai masuk bilik aku dengan berkopiah.. baru habis solat maghrib katanya...

Then, dia tanya " kenapa kita perlu rukuk, bro ? "

Apis hampir2 tersedak oreo sebijik.. Lalu terus minum air

*Zack dok pandang Apis

" Awat hang tanya lagu tuh? "

" Tak der lah.. aku just tertanya, explain please.. " Jawab Zack sambil garu kepalanya.

Aku yang dok atas katil double-decker terdiam. Aku tengok muka Apis, relax . Lalu aku terus tutup buku Microbe. Saja nak dengar jawapan member aku ..

" Ooo.. Sebenarnya rukuk dengan sujud boleh gugurkan dosa. Sebab kita dok selalu pikul dosa kat bahu. So, cara nak gugurkan dosa2 kita ialah dengan solat iaitu ketika rukuk dan sujud. "

Just like that! haha.. baru aku tahu^^

ehh...ehh... bukan aku saja, nih hah Zack pun sama. So, if you want everybody to know why we need to ruku' and sujood just foward this explanation.


p/s : Kalau boleh masa solat sujud lama2 cket tapi jangan tidoq lak ea.. haha!


Comments

Popular Posts